Rehabilitacja pourazowa

Decydując się na pomoc fizjoterapeuty, mogą Państwo liczyć na profesjonalną terapię schorzeń i dysfunkcji narządów ruchu powstałych wskutek urazów, kontuzji i wypadków. Jako fizjoterapeuta prowadzę terapię mającą na celu zaradzenie kontuzjom wynikającym ze stylu życia, czy też łagodzenie przeciążeń związanych z pracą oraz sportem. W swojej praktyce stosuję najnowocześniejsze metody rehabilitacji, co zapewniają systematyczne kursy i szkolenia, mające na celu podnoszenie moich kwalifikacji.

Specjalność

• Leczenie bólu kręgosłupa
  • Leczenie zespołów bólowych stawów obwodowych
  • Terapia manualna
  • Rehabilitacja pourazowa, pooperacyjna
  • Drenaż limfatyczny
  • Rehabilitacja sportowa
  • Leczenie wad postawy
  • Rehabilitacja w chorobach reumatycznych

Ukończone kursy

• Kurs Anatomy Trains– terapia tkanek miękkich z wykorzystaniem koncepcji taśm anatomicznych wg T. Mayersa
  • Medyczna akupunktura- suche igłowanie
  • Kurs terapii manualnej wg Mulligana– terapia manualna, leczenie manualne stawów obwodowych i kręgosłupa
  • Terapia MDT Mc Kenzie- diagnozowanie i leczenie chorób kręgosłupa
  • PNF podstawowy– torowanie nerwowo- mięśniowe w pracy z pacjentem ortopedycznym i neurologicznym
  • Instruktor treningu siłowego
  • Kurs masażu II stopnia– kurs rozwijający m.in masaż sportowy, drenaż limfatyczny

Anatomy Trains- Techniki tkanek miękkich

Terapia manualna tkanek miękkich polega na wykorzystaniu określonych technik manualnych, mających na celu usunięcie napięć i dysfunkcji układu mięśniowo-powięziowego ( mięśni, ścięgien, więzadeł i powięzi). Terapię poprzedza zawsze ocena postawy oraz stanu napięcia poszczególnych mięśni, ich bolesności bądź asymetrii pomiędzy dwiema stronami ciała. Bardzo często przyczyną bólu różnych części ciała jest tzw. dysbalans mięśniowo-powięziowy, który polega na zwiększonym napięciu i skróceniu jednych tkanek i zbytnim rozciągnięciu innych. Zbiór różnych technik dostosowanych indywidualnie do potrzeb, umożliwia uzyskanie ich rozluźnienia i powrót do fizjologicznej równowagi.

Mobilizacje ruchem wg. koncepcji Mulligana

Atutem koncepcji Mulligana jest bezbolesność wykonywania terapii, co zapewnia komfort i bezpieczeństwo zarówno pacjenta jak i terapeuty, oraz stosowanie pozycji obciążenia ciężarem ciała bez uzyskiwania chwilowego odciążenia, co zwykle łagodzi objawy i występuje w innych metodach manualnych. Pacjent nie jest biernie poddawany terapii, lecz aktywnie w niej uczestniczy.

Leczenie zespołów bólowych kręgosłupa wg. koncepcji Mc Kenziego

Metoda ta zawiera rozbudowaną część diagnostyczną oraz część terapeutyczną. Przed podjęciem leczenia, zbierany jest szczegółowy wywiad dotyczący możliwych czynników, które doprowadziły do dysfunkcji, przebiegu choroby oraz dotychczasowego leczenia. Zwraca się również szczególną uwagę na postawę pacjenta oraz występujące objawy neurologiczne, które mogą precyzyjnie wskazać miejsce procesu chorobowego. Uzyskane w ten sposób informacje pozwalają na postawienie diagnozy i dobranie właściwego dla danego Pacjenta sposobu postępowania. W wielu dolegliwościach, także o charakterze przewlekłym, odpowiednio dobrane i wykonane ćwiczenie – usprawnia lub umożliwia prawidłowy przebieg procesów gojenia, przyczyniając się do szybszego ustępowania dolegliwości. Po ustąpieniu objawów, terapia koncentruje się na profilaktyce. Istotą tej metody jest to, że pozwala ona wielu Pacjentom, samodzielnie, po odpowiednim wyedukowaniu, radzić sobie z bólem.

Medyczna akupunktura- suche igłowanie

Głównym celem suchego igłowania jest wprowadzenie cienkiej, akupunkturowej igły we wrażliwe miejsca w nadmiernie napiętych pasmach mięśni szkieletowych, które są bolesne podczas nacisku, rozciągania, czy nadmiernego skurczu tkanek i którym towarzyszy pojawienie się bólu w miejscu odległym od nakłuwanego punktu.

Kinesiotaping

Kinesiotaping, czyli plastrowanie dynamiczne staje się co raz popularniejszą formą wspomagania procesu rehabilitacji wśród fizjoterapeutów. To specyficzny sposób oddziaływania specjalnych, rozciągliwych taśm naklejonych na ciało człowieka. Taśmy nie są nasączone żadnym lekiem, a ich specyficzne dla każdego schorzenia działanie powoduje:

• Korekcje ustawienia oraz pracy stawów
  • Zmniejszenie napięcia tkanek miękkich- mięśni, ścięgien, więzadeł
  • Zwiększa zakres ruchu mięśni i stawów poprzez wspomaganie ich pracy
  • Aktywuje przepływ limfy, przez co skutecznie wspomaga wchłanianie się krwiaków, obrzęków oraz zmniejsza stany zapalne
  • Zmniejsza lub redukuje ból

Ścisła współpraca, rozumienie problemów w czynnościach dnia codziennego, a następnie metodyczna praca nad tymi funkcjami. Główną cechą tej koncepcji jest wykorzystywanie silnych i zdrowych regionów ciała, w celu przeniesienia napięcia na chore, często całkowicie niedowładne części ciała.